Czekaj… przegapiłeś to? Oto podsumowanie roku 2023 w AtomStore!
Kolejny ekscytujący rok już za nami, a my nie możemy się doczekać tego, co przyniesie nam 2024. Dziękujemy naszym fantastycznym Klientom za nieustanne wsparcie i entuzjazm. Ale zanim ruszymy pełną parą do przodu, zanurzmy się jeszcze raz w funkcjach i możliwościach, jakie dostarczył nam 2023 rok.
Mimo kiepskich nastrojów na początku minionego roku w świecie handlu elektronicznego (kryzys gospodarczy, spadek nastrojów konsumenckich, presja cenowa, topnienie marż), większości sprzedawców udało się zamknąć ten rok z dobrym wynikiem. Potwierdzają to m.in. rekordowe wyniki w Black Week 2023
Wśród naszych Klientów obserwowaliśmy wyraźne zainteresowanie nowymi kanałami sprzedaży, cross-border oraz automatyzacją w sklepach internetowych. U podstaw platformy AtomStore stoi dostarczanie najbardziej efektywnych rozwiązań dla sprzedawców. W minionym roku wprowadziliśmy kilkaset nowych funkcji i dodatkowych usprawnień w ramach aktualizacji.
Poniżej wyróżniamy kilka najważniejszych zmian i nowości, które pojawiły się dla sklepów internetowych na platformie AtomStore w 2023 roku.
1. Rozszerzenie możliwości dla sprzedaży zagranicznej - nowe integracje i funkcje
Coraz więcej sklepów online szuka możliwości generowania większych zysków poza granicami kraju. Świadomy e-commerce manager wie, że oprócz strategii, logistyki i marketingu, do sukcesu na obcym rynku potrzebuje elastycznego narzędzia do obsługi sklepów zagranicznych.
W zakresie cross-border nieustannie staramy się wprowadzać integrację z kolejnymi dostawcami. W tym roku uruchomiliśmy integrację kurierską z Packetą (Zásilkovna), która swoim zasięgiem już dawno wyszła poza granice Czech i Słowacji. Obecnie dostarcza przesyłki w całej Unii Europejskiej.
Poza tym, merchanci korzystający z Tpay mogą skorzystać z płatności walutowych. W tym roku obsłużyliśmy integrację płatności z bramką w innych walutach niż polskie złotówki.
Na bieżąco i zgodnie z sugestiami naszych Klientów dodajemy kolejne porównywarki cenowe czy marketplaces działające na rynkach zagranicznych. Feed produktowy sklepu na AtomStore można wgrać do wielu popularnych porównywarkach w całej Europie.
2. Integracja z InPost Pay z pierwszą platforma SaaS w Polsce
W trzecim kwartale InPost zaprezentował sprzedawcom nową usługę płatności - InPost Pay. Umożliwia ona połączenie zakupów i dostawy w jednym przycisku w aplikacji mobilnej. Nasi klienci są jednymi z pierwszych w obszarze e-commerce, którzy mogą czerpać korzyści z potencjału tego nowatorskiego rozwiązania. Innowacyjną usługę InPost Pay wprowadziliśmy jako pierwsza platforma e-commerce SaaS już we wrześniu 2023.
Cieszymy się, że sklepy internetowe na platformie AtomStore jako pierwsze miały możliwość integracji z InPost Pay. Porzucone koszyki to zmora przedsiębiorców sprzedających w sieci. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu finalizacja zakupów jest po prostu szybsza i łatwiejsza.
Michał Szmigielski, Dyrektor Operacyjny w AtomStore
Wprowadzenie usługi InPost Pay do sklepu internetowego skraca ścieżkę zakupową, ponieważ klienci rejestrują się do usługi tylko raz i dokonują zakupów w wielu sklepach bez konieczności logowania i podawania danych. Ponadto mają zapisane preferowane formy płatności i dostawy, a zakupy mogą sfinalizować za pomocą wygodnej i bezpiecznej aplikacji InPost Mobile. Więcej o zaletach i wdrożeniu nowej metody płatności przeczytasz na naszej stronie www.
3. Dostosowanie sklepów do zmian od Google - nowa analityka i zarządzanie zgodami na śledzenie
W połowie roku e-commerce managerowie musieli zmierzyć się z zupełnie nowym sposobem zbierania danych i analityką w sklepach internetowych. W 2023 doczekaliśmy nowego GA4. Jako jedna z pierwszych platforma e-commerce wdrożyliśmy intuicyjną integrację sklepów internetowych z Google Analytics 4. Pierwsze testy odbyły się już w 2022 roku.
Z pełnych analitycznych możliwości sprzedawcy mogą korzystać od 2023 roku. Ciągle usprawnianimy działanie GA4, wprowadzając obsługę kolejnych eventów, które pomogają dokładnie śledzić efekty działań reklamowych.
Oprócz nowej analityki, wśród nowości zaserwowanych od Google był Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody. To narzędzie, które przekazuje decyzje użytkowników dotyczące zgody dla tagów Google. W ten sposób Google Tag Manager wie, czy może przetwarzać dane użytkownika na potrzeby analizy oraz udostępniać je do list remarketingowych itp.
Sprzedawca bez korzystania z zewnętrznych wtyczek może zarządzać trybem uzyskiwania zgody i dostosować swój baner cookies do polityki prywatności sklepu internetowego.
Już w marcu 2024 Google wymusi na właścicielach witryn internetowych wdrożenie Consent Mode 2.0 w związku z europejskim aktem prawnym DMA (Digital Markets Act). W AtomStore przygotowujemy się do tej zmiany prawnej.
4. Pierwsze wdrożenie PWA na SaaS w Polsce
Jesienią tego roku stali klienci sklepu Preorder.pl mogli ujrzeć go w zupełnie nowej dosłownie (nie tylko graficznej). Marka Preorder to pierwsze wdrożenie live progresywnego storefrontu z wykorzystaniem nowego produktu - Headless Front AtomStore.
Sklep pod adresem https://new.preorder.pl został napisany w zupełnie nowej technologii tj. Progressive Web App (Progresywne Aplikacje Webowe). Obecnie jest to jedno z najszybszych rozwiązań frontowych na rynku, w szczególności na urządzeniach mobilnych. Headless Front AtomStore to przede wszystkim bardzo duża szybkość ładowania, płynność działania (m.in. filtrowania, sortowania, przejść pomiędzy podstronami), ale także zupełnie nowa ścieżka zakupowa stawiające na użytkowników mobilnych.
Nowy front sklepu obsługuje wszystkie zaawansowane funkcje, z których mogą korzystać sprzedawcy na AtomStore m.in. zestawy otwarte, akcje promocyjne, algorytmy sortowania itp. Jest to w pełni funkcjonalny sklep online, ale z jeszcze lepszym CX.
Sprawdź działanie Headless Front AtomStore na żywo i przekonaj się sam: https://new.preorder.pl
5. Powiadomienie o promocjach na produkty w schowku
Jeżeli Twoi Klienci tworzą listy zakupowe (funkcja “Dodaj do ulubionych”), od teraz możesz ustawić automatyczną wiadomość e-mail, w której poinformujesz ich o promocji na produkt w schowku. Poprawi to Twoją sprzedaż, ale przede wszystkim wpłynie pozytywnie na doświadczenie zakupowe konsumentów.
Wypróbuj tę funkcję w nowym roku!
6. Reklamy w Microsoft Ads (Bing) Twoich produktów już dostępne
Na początku 2023 roku sprzedawcy mogli skorzystać z możliwości reklamowych, jakie oferuje druga najpopularniejsza na świecie przeglądarka - Bing. W tym roku Twój asortyment mógł wyświetlać się również w sieci reklamowej Bing, dzięki integracji AtomStore z Microsoft Ads.
Kampanie reklamowe w Bing docierają przede wszystkim do zagranicznych klientów. Jeżeli działasz w cross-border, Microsoft Ads mogą okazać się ważnym kanałem dotarcia. Obecnie kampanie realizowane w Bingu cechują się mniejszą konkurencyjnością, lepszymi wynikami, a jednocześnie niższymi kosztami prowadzenia działań w porównaniu do Google Ads.
Jeżeli szukasz nowego kanału dotarcia z przekazem marketingowym, Microsoft Ads nie może zabraknąć w 2024 roku.
7. Integracja z Trustpilot
Oprócz integracji z TrustMate oraz Zaufane.pl w 2023 roku do narzędzi obsługujących zbieranie zweryfikowanych opinii dołączył Trustpilot. To międzynarodowa platforma zbierająca opinie i recenzje klientów.
W ramach integracji z Trustpilot jako sprzedawca możesz zbierać recenzje klientów w swoim sklepie (po uprzednim wyrażeniu przez nich zgody). Przewagą serwisu Trustpilot jest to, że każda opinia jest sprawdzana, a dedykowane oprogramowanie automatycznie wykrywa oszustwa.
Integracja sklepu na AtomStore z Trustpilot jest jak zwykle banalnie prosta. Więcej na temat konfiguracji znajdziesz w tym artykule.
8. Nowa odsłona bramki płatności imoje ING
W 2023 uruchomiliśmy najnowszą wersję integracji z imoje ING. To pierwsza bramka płatności online dostarczona przez bank – ING Bank Śląski.
Imoje oprócz najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych metod płatności online rozwiązanie oferuje szereg ważnych funkcji, jak płatności BNLP (buy now, pay later) skierowane do płatników fizycznych (Twisto, PayPo) oraz dla firm (PragmaGO). Oprócz tego oferuje opcję płatności w 8 walutach zagranicznych udostępniając dla wygody płatników 15 wersji językowych paywalla czy płatności Visa Mobile – rozwiązanie w funkcjonowaniu przypominające płatności BLIK.
9. Strategiczna współpraca na polskim rynku e-commerce. Grupa IAI inwestuje w AtomStore
Na koniec wydarzenie, którym zamknęliśmy rok. W grudniu 2023 roku Grupa IAI podpisała z AtomStore umowę na zakup pakietu większościowego. Właściciel platformy IdoSell docenił naszą unikalną propozycję na rynku, innowacyjne rozwiązania oraz potencjał naszych pracowników.
Co to oznacza dla Klientów naszej platformy e-commerce? Przede wszystkim nie odczują zmiany w zakresie oferowanych przez nas pakietów, usług dodatkowych, cennika i obsługi klienta, pozostając na platformie AtomStore i mogąc cieszyć się naszymi wyjątkowymi rozwiązaniami.
W dłuższym terminie oprócz możliwości, które oferuje platforma AtomStore, będą mogli skorzystać także z rozwiązań dostępnych dotychczas wyłącznie dla klientów platformy IdoSell, takich jak usługi brokerskie Smile, płatności IdoPay etc.
Dołączenie do Grupy IAI to potwierdzenie najwyższych aspiracji zespołu AtomStore. Chcemy być platformą pierwszego wyboru dla średnich i dużych sklepów internetowych. W najbliższych latach planujemy dalszy rozwój oferty w zakresie e-commerce enterprise, mobile commerce oraz B2B. Jednocześnie będziemy mogli zaoferować naszym klientom bardzo ważne rozwiązania stworzone przez IAI jak płatności, usługi brokerskie Smile czy wygodny checkout. Dołączenie do grupy IAI to także potwierdzenie dla wszystkich obecnych i przyszłych klientów, iż AtomStore jest partnerem godnym zaufania.
Łukasz Plutecki, CEO AtomStore
Cieszy nas ciepłe przyjęcie tej informacji przez branżę dostawców rozwiązań dla e-commerce oraz naszych Klientów. Dzięki tej współpracy będziemy mogli jeszcze mocniej rozwinąć skrzydła i oferować unikalny produkt na skalę Polski.
Na koniec kilka danych statystycznych, którymi chcemy podsumować rok 2023
- W 2023 r. sklepy korzystające z systemu AtomStore wygenerowały ponad 8,5 mln zamówień i ok. 2,3 mld zł GMV.
- Pozyskaliśmy kilkunastu nowych Partnerów technologicznych i resellerów w ramach Programu Partnerskiego AtomStore.
- Zgromadziliśmy blisko 1 000 osób na dziesięciu webinarach o e-commerce.
- Obsłużyliśmy ponad 10,5 tys. nowych zgłoszeń od klientów.
- Liczba osób w zespole utrzymała się na stałym poziomie. Zawdzięczamy to dobrym procesom.
W roku 2024 w AtomStore nie zabraknie na pewno zapału do działania.Pełni optymizmu, intensywnie pracujemy nad nowymi funkcjami i innowacjami, mając na celu dostarczenie naszym klientom jeszcze bardziej satysfakcjonujących doświadczeń zakupowych.
Zarówno marki, jakie dołączą do nas w 2024 roku oraz planowane nowe funkcje sprawią, że AtomStore stanie się jeszcze bardziej efektywny i konkurencyjny! Bądź gotowy na ekscytujące nowości!
Autor: Diana Drobniak