Jak uruchomić promocję „Drugi produkt gratis” w twoim sklepie?
Chciałabyś, niczym sklepy stacjonarne zaoferować konsumentom promocje „1+1”, drugi produkt o połowę tańszy lub trzeci produkt za darmo? Od teraz nic nie stoi na przeszkodzie. Poznaj nową funkcję kuponów w AtomStore i oferuj atrakcyjne zniżki swoim klientom?
Moduł Kupony kryje w sobie kilka tajemnic. Chcemy Ci pokazać trzy scenariusze nowego zastosowania kuponów dla sklepów online.
1. Promocja „Drugi produkt tańszy o 50%”
To popularna promocja 1+1, w której na drugi produkt oferujesz dowolny rabat lub dodajesz go za darmo. Możesz włączyć też promocję opartą o mechanizm 2+2, czyli do dwóch produktów kolejne dwa oferujesz z obniżoną ceną. To popularny typ promocji, z którym możemy spotkać się głównie w drogeriach, np. w Rossmannie i Hebe, ale także w branży fashion, jakw sklepie Medicine. Zobacz, jak włączyć je w swoim sklepie!
1. Przejdź do zakładki Marketing → Kupony, a następnie wybierz „Dodaj kupon”.
2. Wprowadź nazwę kuponu oraz krótki opis, aby w przyszłości ułatwić sobie zarządzanie w systemie. Następnie przejdź do następnej sekcji. Jeżeli chcesz ustawić wspomnianą promocję, wybierz w „Przedmiot kuponu” opcję „% wartości koszyka”.
3. Wprowadź wysokość zniżki (wystarczy wpisać liczbę), a następnie z rozwijanej listy wybierz „X najtańszych produktów”. Obok w pustym kwadracie wprowadź liczbę, ilu najtańszych produktów ma dotyczyć promocja. W tym przypadku będzie to 1. Jeżeli chcesz włączyć promocję 2+2, wprowadź w białym polu liczbę 2 itd.
4. Jeżeli chcesz, możesz ustawić okres trwania promocji w opcji „Data od, data do”. Następnie przejdź do sekcji „Minimalna ilość produktów w koszyku”.
5. To bardzo ważna opcja, której nie można pominąć. W „Minimalnej ilość produktów w koszyku” określ liczbę produktów, które muszą się znajdować w koszyku, aby kupon aktywował się. W promocji 1+1 będą to dwa produkty, w ofercie 2+2 – cztery itd.
6. Zaznacz kategorie, których mają dotyczyć promocje. Możesz zaznaczyć wszystkie lub tylko wybrane. W AtomStore możesz skorzystać też z dynamicznych list oraz wykluczyć produkty, które nie mają być objęte promocją. Skorzystaj z opcji „Zaznacz wszystkie”, jeżeli oferta ma dotyczyć całego asortymentu.
7. Wygeneruj kody. Jeżeli będziesz wysyłał kody do swoich subskrybentów, skorzystaj z opcji „Wygeneruj kody kuponów - automatycznie - przy wysyłce newslettera”. Jeżeli chcesz komunikować promocję w wielu kanałach, najlepiej wygeneruj jeden wspólny kod dzięki funkcji „Ręcznie”.
8. W „Ustawieniach indywidualnych” możesz wykluczyć z oferty produkty, które już są na promocji. I to wszystko!
2. Promocja na produkty od jednego producenta
Wiele sklepów internetowych, zwłaszcza w branży kosmetycznej, obuwniczej i książkowej, stosuje promocję, w ramach której zniżką obejmuje produkty tylko wybranego producenta. Ty też tak możesz! Wystarczy zmiana jednego ustawienia w module Kupony.
Wystarczy, że w sekcji kategorie przejdziesz do opcji „Producenci objęci kuponem” i następnie wybierzesz nazwy marek, które ma obejmować promocja.
3. Promocja „2+1”, czyli do dwóch produktów, trzeci gratis
Możliwie, że kojarzysz ją ze sklepów stacjonarnych i udało ci się tak kiedyś kupić książki, płyty lub planszówki. Włączenie jej w AtomStore jest banalnie proste.
1. W sekcji „Przedmiot kuponu” wybierz opcję „% wartości koszyka”.
2. Wprowadź wysokość zniżki, jeżeli produkt ma być darmowy wprowadź liczbę 100, a następnie z listy rozwijanej wybierz „X najtańszych produktów”. Obok w pustym kwadracie wprowadź liczbę, ilu najtańszych produktów ma dotyczyć promocja. W tym przypadku będzie to 1.
3. Przejdź do sekcji „Minimalna ilość produktów w koszyku”. Tutaj określ liczbę produktów, które muszą się znajdować w koszyku, aby kupon aktywował się. W przypadku promocji 2+1 będą to trzy produkty.
4. Na końcu zaznacz kategorie, których dotyczyć ma oferta oraz sposób wygenerowania kodów.
Nie ważne, na jaką promocje się zdecydujesz, warto przemyśleć strategię marketingową i poinformować o promocji swoich klientów. Możesz to zrobić poprzez kampanie w social mediach i e-mailową albo ustawić odpowiednie banery w sklepie albo pop-upy.
Autor: Diana Drobniak