Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

15.01.2021
Aktualizacje

Jak AtomStore zmienił się dla Was w 2020?

Jak AtomStore zmienił się dla Was w 2020?

Rok 2020 należał do e-commerce. Ze względu na trwającą epidemię i czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych sporo osób przeniosło swoje zakupy do sieci i już w niej pozostanie. To niepowtarzalna szansa dla e-handlu, z której skorzystaliśmy. Sprawdźcie, co się przez ten rok u nas zmieniło.

 

2020 rokiem integracji

Rozwijaliśmy się nie tylko my, ale także nasi partnerzy. Dzięki temu teraz możesz nie tylko zintegrować sklep z nowymi usługami, jak PayPo, BaseLinker i Marketplace Grupy Morele, ale także poszerzyć integracje o nowe funkcje.

 

1. Odroczone płatności z PayPo

W zeszłym roku wyprzedziliśmy trendy i nawiązaliśmy współpracę z PayPo, wprowadzając możliwość włączenia odroczonych płatności dla kupujących. Płatność PayPo została zintegrowana z DotPay, Przelewami24 i eCard. W grudniu dodaliśmy obsługę automatycznego zwrotu środków, co jeszcze bardziej poprawiło komfort korzystania z PayPo wśród sprzedawców. Włączenie płatności odroczonych w e-sklepie pozwala odzyskać nawet 20% porzuconych koszyków!

 

Integracja sklepu z PayPo jest niezwykle prosta – wystarczy, że podpiszesz umowę, a następnie odpowiednio skonfigurujesz tę formę płatności w systemie. Jeśli korzystasz już z bramki płatności (Przelewy24, Dotpay, eCard), nie musisz podpisywać umowy. Możesz po prostu włączyć PayPo przez jednego ze wskazanych operatorów.

 

Włącz PayPo w e-sklepie

 

2. Nowy marketplaces od Grupy Morele

Do jednego z najważniejszych trendów minionego roku w e-commerce należały marketplace’y. Konsumenci coraz chętniej korzystają z platform sprzedażowych , a ich popularność będzie wzrastać.

 

W czerwcu 2020 r. zintegrowaliśmy się z Marketplace Grupy Morele, umożliwiając tę usługę waszym sklepom. Marketplace Morele błyskawicznie się rozwija i obecnie oferuje wsparcie sprzedażowe nie tylko elektroniki, ale także w kategoriach sportu i rekreacji, kultury i rozrywki, biura, urody, motoryzacji i wielu innych!

 

Zintegruj sklep z Marketplace Morele.net

 

Dzięki tej integracji wzbogaciliśmy ofertę konfiguracji waszych sklepów z marketplace’ami. Obecnie możecie skorzystać z serwisów, jak Allegro, Ebay, Ceneo i Grupy Morele.

 

morele

 Marketplace Morele.net notuje 8 mln odwiedzin miesięcznie i realizuje 5000 zamówień dziennie.

 

3. BaseLinker i trzymasz porządek!

Rozpoczęliśmy także pierwszy etap integracji z system BaseLinker, który umożliwia zarządzanie sprzedażą z wielu źródeł w jednym miejscu. To elastyczne, wygodne i proste w obsłudze rozwiązanie, dzięki któremu możesz przesyłać informacje o cenach, stanach magazynowych czy wariantach produktów do wielu kont marketplace oraz sklepu internetowego na AtomStore.

 

Dowiedz się więcej o BaseLinker

 

Zarządzanie sprzedażą w marketplace’ach nigdy nie było tak proste i skuteczne. Co więcej, w 2021 r. planujemy rozwijać tę usługę, a nasze integracje chcemy poszerzyć m.in. o światowego giganta Amazona. Śledźcie uważnie blog, by być na bieżąco!

 

4. Więcej opcji w dostawach

Dzięki szalonemu wzrostowi zakupów internetowych w poprzednim roku znacząco rozwinęła się logistyka. Rozbudowały się także usługi kurierskie zintegrowane z AtomStore. Paczka w Weekend to nowa usługa InPostu umożliwiająca dostawy także w soboty i niedziele, dzięki czemu możesz wysyłać towary klientom także w weekendy, a oni szybciej mogą cieszyć się ze swoich zakupów.

 

Włącz dostawę w weekendy

 

DPD Pickup oferuje nadania i odbiory przesyłek w placówkach partnerskich należących do sieci DPDgroup. W zeszłym roku liczba punktów DPD Pickup wzrosła do 3000 w Polsce, dzięki czemu każdy klient będzie miał taki punkt niedaleko siebie. Co więcej, to znane i lubiane rozwiązanie za granicą, więc sprawdzi się także w przypadku wysyłek międzynarodowych. O tym, jak włączyć usługę DPD Pickup przeczytasz tutaj.

 

Usprawnienia dla klientów i biznesu

W minionym roku usprawniliśmy komunikację B2C. Sprawdź, czy wprowadziłeś w swoim sklepie najważniejsze zmiany.

 

5. Moduł Akcje promocyjne – nasza perełka!

Pokochaj promocje jak twoi klienci z modułem Akcje promocyjne! Nowe narzędzie pozwala zarządzać wszystkim promocjami w sklepie w jednym miejscu, a jednocześnie tworzyć nowe ciekawsze akcje dla swoich klientów. Nowy moduł upraszcza obsługę promocji, wyprzedaży i kuponów rabatowych w sklepie, pozwala także na ich łączenie bądź wykluczanie. Dzięki niemu możesz tworzyć atrakcyjne oferty i zwiększyć swoją sprzedaż. Promocje jakie możesz uruchomić dzięki nowemu modułowi to m.in.:

  • automatyczne promocje naliczane w koszyku bez użycia kodu rabatowego, np. tylko na nieprzecenione produkty;
  • darmowa dostawa, która nie łączy się z innymi promocjami;
  • drugi produkt taniej z darmową dostawą;
  • rabat na koszyk przy osiągnięciu minimalnej ilości produktów;
  • rosnące rabaty w zależności od wartości koszyka i wiele więcej!

 

akcje_promocyjne

Zobacz nasz webinar o module Akcje promocyjne..

 

6. Algorytmy sortowania – dynamiczne zarządzanie produktami

Odpowiednie ułożenie produktów przyciąga wzrok konsumenta i zwiększa szansę na zakup, dlatego w minionym roku postawiliśmy m.in. na algorytmy sortowania. Pozwalają one na zautomatyzowane i efektywne układanie produktów na wirtualnych półkach. Produkty można sortować według aż 14 dostępnych kryteriów, m.in.:

  • okres od dodania produktu;
  • marża;
  • stan magazynowy;
  • liczba sprzedanych sztuk;

za pomocą których możesz definiować warunki wyświetlania się produktów w kategoriach, na stronach systemowych i landing page’ach.

 

Czym są algorytmy sortowania?

 

7. Nowości w module marketing

Coraz więcej właścicieli sklepów internetowych przywiązuje dużą wagę do działań marketingowych. W dużych i średnich e-commerce’ach automatyzacja pewnych działań to absolutna podstawa. My również i w tym roku nie pominęliśmy rozwoju modułu Marketing Automation oraz Marketing Automation Extended. Pojawiły się nowe możliwości, w tym dwa nowe powiadomienia:

  • o niewykorzystanych kuponach;
  • o produktach powiązanych według cyklu produktu (np. dla zużywających się części zamiennych);

oraz możliwość implementacji exit pop-up (exit intent). Dzięki niemu możesz zatrzymać klientów w swoim sklepie, np. w momencie opuszczenia koszyka. Marketing SMS rozbudowaliśmy o możliwość wysyłki automatycznych newsletterów właśnie w formie krótkich wiadomości. Pomysłów na wykorzystanie SMS-ów w komunikacji sklepu internetowego jest naprawdę wiele i warto je poznać!

 

Nowości w module automation

 

8. Obierz właściwy kierunek – cross-border

Co prawda, podróże w pandemicznym roku było mocno utrudnione, ale na pewno nie dotyczy to logistyki oraz e-commerce. Rozwój e-handlu sprawia, że możliwość otwarcia się na rynek zagraniczny jest coraz prostsza – często wystarczy wprowadzenie odpowiednich wersji językowych sklepu oraz umożliwienie dostaw międzynarodowych. Co więcej, wprowadzając wersje językowe sklepu, docierasz także do obcokrajowców mieszkających w Polsce. Możesz skorzystać z tej opcji w swoim sklepie!

 

Jak poprawnie dodać wersję językową sklepu?

 

W minionym roku AtomStore pojawiły się liczne funkcje, które ułatwiają zarządzaniem sklepem na zagranicę, a wśród nich:

  • wtyczka dla Google Translate, która pozwala automatycznie przetłumaczyć cały sklep (kategorie, opisy itd.) na jeden z 109 różnych języków! Po prostu WOW! ⭐
  • klienci mogą także dodawać opinie w wielu językach, a system przypisze je do języka klienta, który był aktywny w momencie ich dodawania;
  • użytkownicy mogą zobaczyć, jaki jest czas realizacji zamówienia w zależności od wybranego kraju dostawy;
  • obsługa wyświetlania landing page w języku obcym;
  • dodaliśmy możliwość wskazania nazwy i aliasu dla landing page w zależności od wersji językowej sklepu oraz ustawienie pozwalające na wybór języka nazw eksportowanych produktów;
  • stworzyliśmy mechanizm wyświetlania sitemapy dla różnych języków w sklepie, co ułatwi pracę robotom Google i pozwoli efektywnie pozycjonować Twój sklep w zagranicznych wyszukiwarkach.

 

szpaki_deezee

 

Nasi Klienci sami decydują się na wejście z własnym e-commerce na kolejne rynki. Są wśród nich DeeZee, które działa na pięciu rynkach, w tym na Ukrainie, Węgrzech i w Rumunii, Femi Stories (Czechy i Słowacja) oraz Nessi Sport. Mamy też przecieki o kolejnych wyjściach zagranicę…

 

Jak wdrożyliśmy sklep na Ukrainie?

 

Najdynamiczniejszy rok dla firmy

Dołączenie do naszego portfolio dużych klientów, jak DeeZee (Grupa CCC S.A.) oraz kilku innych znaczących marek, których sklepy na AtomStore zobaczycie już w tym roku, były motorem do szybkiego rozwoju firmy.

 

9. Team, targety, partnerzy – wszędzie wzrosty!

Mimo niepewnego roku, zatrudniliśmy aż siedmiu świetnych specjalistów! Wzmocniliśmy zespół obsługi klienta oraz dział IT. Poszerzyliśmy kompetencje w zakresie marketing automation oraz UX. W związku z tym urządziliśmy się w drugim biurze w Krakowie, ale nie mieliśmy jeszcze czasu zrobić parapetówki (#StayHome).

 

Setki nowych funkcji, nowe moduły, a przede wszystkim – wdrożenia kolejnych sklepów internetowych sprawiły, że wygenerowaliśmy dwa razy większy przychód z samych abonentów w porównaniu do 2019 roku, przekraczając tym samym zakładany cel o ponad 30%! Stawiamy też pierwsze kroki w budowaniu sieci profesjonalnych partnerów technologicznych, którzy będą mogli we własnym zakresie wdrażać swoich klientów na systemie AtomStore. Udało nam się już pozyskać kilku stałych Partnerów.

 

Dużym wyzwaniem było przeniesienie całej komunikacji, a tym samym sprzedaży do sieci. Niestety, w tym roku nie mogliśmy spotkać się z Wami na Targach E-handlu czy InCommerce – spotkaniach branży e-commerce organizowanych w całej Polsce. Udało nam się jednak wydać pierwszego e-booka – „Migracja sklepu internetowego”. Śmiemy twierdzić, że to jedyne takie opracowanie w polskim e-handlu. Rozpoczęliśmy również komunikację opartą na video w tym na webinarach. W 2021 roku będziemy kontynuować tę formę marketingu, gdyż spotkała się ona z ciepłym przyjęciem wśród naszych Klientów. Pod koniec 2019 przeczuwaliśmy, że kolejny rok będzie pracowity, ale nie podejrzewaliśmy, że aż tak! Teraz w gotowości i z masą energii zaczynamy nowy rok! Szykujcie się na jeszcze więcej usprawnień i współprac.


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska