Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

14.05.2020
#HowTo

#HowTo: Jak działa moduł synchronizacji danych?

#HowTo: Jak działa moduł synchronizacji danych?

Moduł synchronizacji danych to backendowy majstersztyk, którego potencjału na co dzień nie widać. Dziś odsłaniamy tajemnice, aby przybliżyć jego możliwości oraz to jak może zrewolucjonizować Twoją strategię e-commerce.

 

#HowTo to cykl, w którym w przystępny sposób pokazujemy, jak wykorzystać możliwości systemu AtomStore w prowadzeniu e-biznesu. W każdym wpisie znajdziesz instrukcję krok po kroku, dobre praktyki i przykłady.

Moduł synchronizacji danych służy do automatycznej wymiany danych między panelami lub w modelu multistore. Oferuje dwustronną wymianę danych, jak zdjęcia, opisy produktów czy katalog, ale również dane sprzedażowe.

 

Moduł działa za pośrednictwem API AtomStore, które umożliwia połączenie jednego panelu AtomStore z innym panelem (panelami) sklepu również pracującym na naszym systemie. Synchronizacja paneli to alternatywa dla modelu multistore, czyli zarządzania wieloma sklepami z jednego panelu.

 

Multistore pozwala na tworzenie i zarządzanie wieloma katalogami produktów i prowadzenie sprzedaży pod wieloma domenami za pomocą jednego panelu zarządzania.

 

 

Dwa panele to dwa razy więcej pracy?

Z pozoru prowadzenie dwóch (lub więcej) paneli zarządzania wydaje się kłopotliwe. Administrator sklepu musiałby:

  • dwa razy dodawać ten sam produkt oraz jego opisy, zdjęcia, warianty itp.,
  • dwa razy tworzyć kategorie, atrybuty,
  • dwa razy tworzyć cenniki, ustalać stany magazynowe,

 a w przypadku modyfikacji:

  • dwa razy modyfikować opisy produktów,
  • dwa razy aktualizować ceny czy stany na magazynie.

 

W AtomStore tę pracę wykona za ciebie moduł synchronizacji danych. Dzięki API możliwe jest podłączenie katalogu jednego sklepu (głównego) do katalogu produktów drugiego sklepu. W efekcie uzyskujemy synchronizację katalogów i magazynów. Między dwoma panelami można swobodnie wymieniać informacje dotyczące produktów, a także zamówień, dowolnie modyfikować ceny czy stany magazynowe lub automatycznie wymieniać je między dwoma sklepami.

 

 

Ustawienia modułu synchronizacji w AtomStore dotyczące m.in. zakresu synchronizacji produktów i cen czy promocji

 

W modelu multistore również możemy zarządzać katalogiem i magazynem automatycznie, jednak w tym wypadku sklep korzysta ze wspólnej bazy klientów oraz ustawień m.in. w przypadku:

  • cenników i grup klientów;
  • programu lojalnościowy i grup rabatowych;
  • kuponów rabatowe, bonów czy gratisów (do produktów, do koszyka),
  • promocji, wyprzedaży,
  • Marketing Automation.

 

Dwa panele dają możliwość rozdzielenia tych informacji i zarządzania dowolnie, w zależności od rodzaju sklepu lub jego charakteru (np. sklep z artykułami premium). Moduł synchronizacji docenią przede wszystkim producenci i dystrybutorzy, które chcą prowadzić jednocześnie sprzedaż bezpośrednią, jak i B2B online.

 

Zautomatyzowana wymiana danych katalogowych między sklepami oraz swobodne zarządzanie marketingiem i sprzedażą, pozwala zamknąć cały biznes online w jednym systemie.

 

 

Sprzedawca z łatwością może tworzyć i zarządzać kolejnymi sklepami, dokładając kolejne panele sklepów, które będą realizować różne strategie marketingowe, cenowe lub sprzedawać za granicę.

 

 

Ustawienia modułu synchronizacji dotyczące stanów magazynowych i zamówień w sklepach

 

Automatyczna wymiana zamówień z ERP

Dla firm, które szukają bardziej rozbudowanych strategii biznesowych moduł synchronizacji oferuje również wymianę informacji na temat zamówień. Centralny panel może zarządzać zamówieniami z wszystkich powiązanych sklepów. Taka architektura ma zastosowanie w dwóch sytuacjach:

  • centralny panel pełni rolę systemu ERP (komunikuje się z dostawcami, zarządza cenami, stanami, komunikuje się z kurierami),
  • centralny panel jest zintegrowany z systemem ERP i pośredniczy w komunikacji pomiędzy ERP a pozostałymi sklepami.

 

 

W niektórych przypadkach warto stworzyć system, który będzie pośredniczył pomiędzy ERP a pozostałymi panelami AtomStore. Takie systemy ERP jak Comarch XL czy Optima potrafią łączyć się z wieloma instancjami e-commerce. Nie jest to jednak regułą i zdarzają się przypadki, iż możliwa jest integracja tylko z jednym systemem e-commerce. Czasami wykorzystanie panelu AtomStore jako serwera pośredniczącego jest po prostu dużo szybsze i tańsze. Szczególnie w sytuacji, gdy firma chce szybko uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży.

 

Kiedy wybrać moduł synchronizacji?

Ideą stojącą za modułem synchronizacji jest stworzenie alternatywy dla multistore przy jednoczesnym maksymalnym zautomatyzowaniu pracy na dwóch panelach do zarządzania sklepem.

 

Korzystając z multistore wszystkie sklepy współdzielą konfiguracje w zakresie np. programu lojalnościowego, kuponów rabatowych czy promocji. Multistore nie sprawdzi się, gdy chcesz prowadzić jednocześnie np. sprzedaż B2C i B2B. W takiej sytuacji lepiej wybrać dwa panele z modułem synchronizacji.

 

W przypadku uruchomienia sklepów zintegrowanych za pomocą modułu synchronizacji, każdy ze sklepów posiada oddzielną konfigurację w zakresie narzędzi marketingowych, programu lojalnościowego, promocji itp.

 

Moduł importu - co to jest?

 


Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska