Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

3 powody, dla których warto używać emoji w komunikacji z klientem. Poznaj nową funkcję w AtomStore

3 powody, dla których warto używać emoji w komunikacji z klientem. Poznaj nową funkcję w AtomStore

Z emotikonami możemy spotkać się… wszędzie – w wiadomościach prywatnych, w mediach społecznościowych, w reakcjach pod postami, w e-mailach. Używają ich internauci, wielkie i mniejsze marki, a nawet politycy czy przedstawiciele rządu. Obecnie komunikacja internetowa bez emoji nie istnieje. Sprawdź, dlaczego warto korzystać z nich także w sklepie internetowym.

 

Liczba emotikon stale rośnie i trudno ją jednoznacznie oszacować. Niektóre bazy podają, że jest ich już niemal cztery tysiące. Wzrasta też ich popularność. Dlaczego warto ich używać w e-sklepie?

 

Powód 1. Obrazy przyciągają wzrok

Emotikony przyciągają wzrok, bo wyróżniają się na tle bloku tekstu. Ich użycie może ożywić twoją wiadomość, ale musisz uważać, żeby nie przesadzić. Ikonki mają być graficznym wzmocnieniem przekazu, ale nie mogą go zdominować, bo może on się stać niejasny. 


 

To nie jedyna zaleta – emotikony wzbudzają emocje. Odpowiednia ikona może nadać tekstowi określonego charakteru, co wpływa na nastawienie odbiorców do marki. Najczęściej firmy korzystają w komunikacji z klientami z uśmiechniętych i kolorowych ikon, dzięki czemu ich klienci odbierają markę jako pozytywnie nastawioną do konsumentów. Co więcej, umiejętnie dobrane emoji sprawiają, że komunikacja jest odbierana także jako bardziej przemyślana.

 

Powód 2. Odbiorcy są bardziej zaangażowani

Zwiększenie zaangażowania odbiorców to kolejny plus emotikon. Ich wykorzystanie zmniejsza dystan między marką a klientami, bo komunikacja bardziej przypomina tę, którą posługują się na co dzień. Badanie AdWeek wykazało, że aż 92% internautów używa emoji. Jeśli chcesz tworzyć angażujące treści, koniecznie używaj emoji.

 

Emotikony pasują nie tylko do młodzieżowych marek, drogerii czy branży fashion. Dzięki ogromnej liczebności emoji jesteś w stanie dopasować komunikację do swojego biznesu.

 

Powód 3. Emotikony pozytywnie wpływają na SEO

Coraz częściej zdarza się, że internauci w wyszukiwarce zamiast słów, wpisują emotikony. Wtedy wyświetlone zostaną jedynie wyniki je zawierające. Jest to przydatne zwłaszcza w przypadku sklepów lokalnych, kiedy użytkownicy zamiast wpisywać sformułowanie np. pizza Kraków, użyją emotikony. Wyświetlane wyniki będą zupełnie inne, ale to nie znaczy, że emoji nie pojawią się, gdy internauta ich nie użyje.

 

Użycie emotikon w opisach produktów czy nagłówkach, to także świetny sposób na zwrócenie uwagi. Jak można było przeczytać w pierwszym punkcie – emotikony przyciągają wzrok. To wszystko wpływa na zwiększenie wskaźnika CTR (współczynnika kilkalności), co przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google.

 

 

Sklep internetowy Mosquito w opisie ma emotikonę serca, dzięki czemu opis wyróżnia się na tle innych.

 

Czy mogę używać emoji w AtomStore?

Tworząc strategię komunikacyjną marki pamiętaj, że warto używać emotikon nie tylko w mediach społecznościowych. Wykorzystaj je także w swoim sklepie internetowym. Możesz to zrobić w opisach, mailach i powiadomieniach wysyłanych do klientów. Dzięki temu komunikacja będzie mniej oficjalna, a bardziej przyjazna.

 

Na platformie AtomStore masz możliwość wyświetlania i wysyłania ikon emoji. Wystarczy, że w wybranym miejscu wkleisz emotikonę. Możesz to zrobić:

  • w powiadomieniach dotyczących statusów zamówień i reklamacji (w module RMA),
  • w opisie produktu,
  • w tytułach, treściach, szablonach i wartościach pól newsletterów,
  • w mailach systemowych,
  • w wiadomościach z zakładki Przypomnienia/powiadomienia (Marketing → Automation),
  • w szablonach wiadomości „Wyślij e-mail” na listach klientów i zamówień, w module SEO → Metatagi,
  • w historii wysłanych e-maili w logach.

 

https://www.atomstore.pl/popros-o-dostep

 


Autor: Agata Kempa

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska