Podsumowanie Black Friday 2021 na platformie e-commerce AtomStore
Jak wyglądał Black Friday w 2021 w sklepach na platformie AtomStore? Ile wyniosła sprzedaż w sklepach internetowych w Black Weekend w porównaniu do listopada? Jakie branże były najpopularniejsze? Sprawdź podsumowanie Black Friday, Cyber Monday i Black Week na AtomStore.
W 2021 roku AtomStore znowu odnotował rekordowe wyniki sprzedażowe. Sklepy internetowe na platformie sprzedały znacznie więcej niż w przełomowym 2020 roku. Poniżej prezentujemy nasze podsumowanie z Black Friday i Cyber Monday 2021 w e-commerce.
To, co warto podkreślić to fakt, że po raz kolejny z rzędu udało się utrzymać dostępność sklepów na poziomie 100% w trakcie Black Weekend. Mimo kolejnych wzrostów liczby odsłon sklepów internetowych AtomStore, sprzedawcy mogą cieszyć się z bezproblemowego działania swoich witryn sklepowych. To świetny wynik, ponieważ ruch był większy niż w Black Friday w 2020 roku i o 37 proc. większy niż w typowy piątek.
Podsumowanie Black Weekend i Cyber Monday w 2021
Pandemiczny Czarny Weekend wypadł naprawdę dobrze dla sprzedawców. Wyniki sprzedaży porównaliśmy do typowego weekendu w listopadzie. Zainteresowanie ofertą najlepiej widać w statystykach sklepów, gdzie prawie każdy zaliczył peak sprzedażowy w piątek 26 listopada 2021.
Liczba zamówień w sklapach internetowych AtomStore złożonych w dniach 26-29 listopada 2021 była o 64 proc. większa względem poprzedzającego weekendu (19-22 listopada 2021), co przekłada się na ponad 114 000 przyjętych i zrealizowanych zamówień. Wartość transkacji zwiększyła się aż o 65 proc., a ruch w Black Weekend wzrósł o 37% (liczba odsłon wszystkich sklepów).
Największą popularnością cieszyły się sklepy związane z segmentem mody, urody oraz książek (hobby). Poniżej znajdziesz trzy najlepiej sprzedające sklepy na AtomStore. Rekordzista podczas Black Weekend w 2021 obsłużył ponad 20 000 zamówień.
Black Friday 2020 vs. 2021 na AtomStore - co na plus?
Pandemia odbiła się mocno na nawykach zakupowych klientów. Po raz pierwszy w historii podczas święta zakupów 26-29 listopada 2021 zamknięte były galerie handlowe i sklepy stacjonarne. To zmusiło sprzedawców do skupienia się tylko na kanale digital i e-commerce. Widać to szczególnie na wartości zamówień, która w tym roku osiągnęła 27,6 mln zł w sklepach internetowych na AtomStore. To o 65 proc. więcej do weekendu poprzedzającego Black Friday i Cyber Monday oraz 12 proc. więcej w porównaniu do roku 2020.
To oznacza, że klienci czekają na oferty specjalne w związku z Black Friday i Cyber Monday. Ze statystyk wynika, że już tydzień przed przeglądają oferty sklepów i planują zakupy. Jednak z zamówieniem czekają do ostatniego weekendu listopada.
Jak pokazuje rok 2021 i Black Weekend, AtomStore jest nieustannie gotowy do obsługiwania coraz większego ruchu i liczby zamówień. Platforma e-commerce typu SaaS to dobre rozwiązanie, które nie zawiedzie Cię nawet w najważniejszy weekend w roku. AtomStore o wiele szybciej niż dedykowane rozwiązania czy projekty open-source, dostosowuje się do zmian rynkowych. Poza tym, jest bezpiecznym, stabilnym rozwiązaniem, do którego przekonuje się coraz więcej sprzedawców niezadowolonych z ograniczonych możliwości innych produktów i usług e-commerce na rynku.
Jeżeli szukasz nowego miejsca dla swojego sklepu internetowego, przetestuj AtomStore jeszcze dziś.
ZOBACZ RÓWNIEŻ
Wyniki sprzedażowe podczas Black Friday w 2020 roku w sklepach na AtomStore
Autor: Diana Drobniak