Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

06.12.2019
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - listopad 2019

Aktualizacje w AtomStore - listopad 2019

Mimo zbliżającego się szału zakupów nie daliśmy się ponieść emocjom i w listopadzie pracowaliśmy nad wieloma funkcjami poprawiającymi pracę w panelu administratora. Sprawdźcie również, jak usprawniliśmy naszą elastyczną wyszukiwarkę Cloud Smart Search!

 

B2C

Poprawa wyświetlania produktów w wyszukiwarce Smart Search - produkty, które są niedostępne w sklepie, ale ich status pozwala na ich wyświetlanie będą prezentowane na końcu listy w wynikach wyszukiwarki. Dodaliśmy również możliwość uwzględniania priorytetów oraz wyróżnień w wynikach wyszukiwania.

 

Dowiedz się więcej

 

 

W porównywarce wyświetlisz jednostki atrybutu - podczas porównywania produktów przy wartościach wyświetlona zostanie jednostka, która została ustawiona w porównywanych atrybutach.

 

Usprawniony sposób wysyłania produktów przy wykorzystaniu dynamicznej listy do porównywarki - zmodyfikowaliśmy sposób oznaczania produktów w edycji porównywarek przy wysyłaniu produktów z dynamicznej listy. W zakładce Multichannel → Porównywarki w edycji dowolnej porównywarki pod wyborem dynamicznej listy pojawiły się 3 możliwości -Uwzględniaj produkty ze statusem:

 

  • wyświetlanie - uwzględnia produkty ze statusem dostępności ustawionym na wyświetlanie - tak,
  • sprzedaż - opcja zaznaczona domyślnie w sytuacji gdy w sklepie pozwalamy filtrować oraz indeksować tylko produkty sprzedażowe,
  • wszystkie - nie można zrealizować z wykorzystaniem DL, ponieważ uwzględniają one wyłącznie produkty zaindeksowane.

 

Dodaliśmy możliwość szybkiego dodania produktów z listy "Do darmowej dostawy brakuje Ci..." w koszyku - podczas składania zamówienia, klient, któremu wyświetli się boks "Do darmowej dostawy brakuje Ci...", będzie mógł dodać produkt bez konieczności przechodzenia na jego stronę.

 

 

Dodaliśmy oznaczanie wariantów objętych kuponem podczas zmiany produktu w koszyku - Klient, który wykorzystał kupon rabatowy obejmujący dane warianty produktu, otrzyma informację, który z wariantów objęty jest zniżką podczas zmiany w zamówieniu po kliknięciu “Zmień”.

 

 

Określanie, w którym sklepie powinny być wyświetlane landing page oraz listy dynamiczne - podczas tworzenia Landing Pages oraz Dynamicznych List pojawiła się możliwość wyboru sklepu, w których mają się one wyświetlać.

 

Możliwość wyboru produktów, które nie są objęte promocją lub wyprzedażą w liście dynamicznej - podczas tworzenia dynamicznej listy można wybrać produkty, które nie są objęte promocją lub wyprzedaży. W tym celu należy oznaczyć produkty opcją "brak promocji i wyprzedaży".

 

Jak wykorzystać listy dynamiczne?

 

 

Usprawniliśmy mechanizm wysyłania kodu rabatowego za zapis do newslettera - w przypadku, gdy w systemie został ustawiony kod rabatowy za zapis do newslettera z rozbiciem na poszczególne waluty, klient, który w koszyku skorzysta z opcji "Przypomnij kod" otrzyma odpowiedni kod przypisany do waluty, którą się posługuje.

 

Wybór ceny netto lub brutto przekazywanych w pixelu Facebooka - aby zdefiniować rodzaj cen wysyłanych do Facebooka należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → Facebook → Piksel remarketingowy - wysyłaj ceny.

 

Możliwość wybrania kolumny z ceną zakupu produktu lub wariantu dla Google Feed - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Google Feed → Pola w pliku XML dodano możliwość umieszczenia kolumny z ceną zakupu produktu lub wariantu. W przypadku włączonego magazynu rozszerzonego cena ta będzie obliczana na podstawie ostatniej dostawy.

 

Import produktów z wariantami - podczas importowania wyprzedaży w zakładce Marketing i promocje → Wyprzedaże w pliku XLS/XLSX można wskazać kod wariantu oraz jego cenę.

 

B2B

Rozpoznawanie produktów według atrybutu podczas importowania wyprzedaży - podczas importowania wyprzedaży z pliku XLS/XLSX można określić na podstawie jakiego atrybutu ma zostać rozpoznany importowany produkt. Odpowiednie ustawienie znajduje się w wierszu "Kod produktu".

 

Usprawnienia w panelu administracyjnym

Włączyliśmy opcję kompresji zdjęć do formatu WebP - nowy format kompresji zdjęć powinien w dużym stopniu przyśpieszyć wczytywanie obrazów na stronie dzięki zastosowaniu mechanizmu kompresji bezstratnej. Może zostać zastosowany na nowszych wersjach przeglądarek: Edge, Firefox, Chrome, Opera, Opera Mini, Android Browser, Opera Mobile, Chrome for Android, Firefox for Android, UC Browser for Android, Samsung Internet, QQ Browser, Baidu Browser → https://caniuse.com/#search=webp. Format WebP nie jest aktualnie wspierany przez przeglądarki Safari. Włączenie optymalizacji wymaga odpowiedniej konfiguracji serwera, w związku z czym w sprawie zmian należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta.

 

Dowiedz się więcej

 

 

Możliwość stworzenia osobnej numeracji faktur korygujących dla faktur zagranicznych - aby zdefiniować nowy format numeracji dla zagranicznych faktur korygujących należy przejść do zakładki Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Fakturowanie → Format numeru korekty do faktury - zagranica.

 

 

Możliwość przypisania strony statycznej do dowolnego sklepu w multistore - podczas tworzenia/edytowania strony statycznej można wskazać, w którym sklepie powinna się ona wyświetlać. Dodatkowo zaznaczenie opcji "Regulamin" oraz wybranie odpowiedniego sklepu spowoduje wyświetlenie się odpowiedniego regulaminu w drugim kroku koszyka.

 

 

Możliwość wyboru w jakich sklepach ma zostać wyświetlony baner/strona statyczna - podczas dodawania banerów oraz stron statycznych w sklepie, można określić na jakiej stronie mają one zostać wyświetlone. Dodatkowo, w ustawieniach dowolnego multistore w zakładce Ustawienia → Multistore można wskazać indywidualne logo, które będzie wysyłane w wiadomościach e-mail do klienta.

 

Usprawniliśmy mechanizm obliczania stanów magazynowych dla zestawów z wykluczonymi wariantami - jeżeli w zestawie produktów znajduje się produkt z wieloma wariantami, gdzie niektóre z nich zostaną z niego wykluczone, system nie uwzględni ich ilości podczas obliczania stanu magazynowego całego zestawu.

 

Dodaliśmy wyświetlanie wartości sprzedanych produktów przy statystykach rekomendacji - w zakładce Statystyki → Sprzedaż → Rekomendacje pojawiła się kolumna "Wartość produktów", która sumuje wartość produktów zakupionych przy wykorzystaniu modułu rekomendacji (np. klienci którzy kupili, kupili także, polecamy również).

 

Ranking statusów zamówienia - w zakładce Statystyki → Rankingi → Statusy (Admini) pojawiła się możliwość wyświetlania statystyk administratorów, którzy nadali wybrany status zamówieniom.

 

 

Uwzględnianie kosztów dostawy w dochodach dla wybranych klientów - w zakładce Statystyki → Sprzedaż → Dochody pojawiła się możliwość uwzględniania kosztu dostawy w obliczaniu dochodów dla wybranego klienta. Aby klient został uwzględniony należy w jego edycji oznaczyć pole "Koszty dostawy w dochodach".

 

Masowe importowanie meta tagów - w zakładce Ustawienia → SEO → Metatagi indywidualne pojawiła się możliwość importowania tagów z pliku XLS/XLSX.

 

Powrót po zalogowaniu - powrót do wcześniej przeglądanej strony nawet, gdy było połączenie koszyka.

 

Przesyłanie zestawów otwartych - w module synchronizacji dodaliśmy możliwość przesyłanie zestawów otwartych.

 

Zabezpieczenie powielania połączonych zamówień - w sytuacji, gdy jeden z administratorów sklepu połączy dwa istniejące zamówienia, a drugi w tym samym czasie będzie próbował edytować i zapisać jedno z tych zamówień, otrzyma komunikat o tym, że zamówienie zostało usunięte. Takie rozwiązanie zabezpiecza przed przypadkowym powieleniem łączonych zamówień.

 

Możliwość edycji pół własnych na liście zamówień - po dodaniu pół własnych na liście zamówień (na zlecenie klienta), będzie można je edytować z poziomu widoku listy zamówień.

 

Możliwość wyświetlania pól własnych na liście kolumn w widoku administratora - wszystkie pole własne reklamacji - publiczne oraz niepubliczne - można wyświetlić na liście kolumn w zakładce Sprzedaż → Reklamacje. Wcześniej opcja ta była niedostępna dla pól niepublicznych.

 

Dodaliśmy wyświetlanie odnośników do strony z aktualnościami - w sitemapie będą pojawiały się dodane w sklepie aktualności.

 

Dodaliśmy meta tagi noindex oraz nofollow dla stron z uruchomionym filtrowaniem oraz sortowaniem - strony, w których wybrane zostały filtry lub sortowanie zostaną oznaczone meta tagiem noindex oraz nowfollow.

 

Usuwanie plików z kolejki todo - na liście plików do przetworzenia → Kolejka To-do, dodano możliwość usuwania wybranych plików.

 

Wykluczenie działania filtrów antyspamowych dla postów udostępnionych na portalu Facebook - strony udostępniane na portalu facebook nie będą uwzględnianie przez filtry antyspamowe. Dzięki tej zmianie strony będą wyświetlały się prawidłowo bez konieczności wpisywania kodów zabezpieczających.

 

Zmiany w w integracjach

Możliwość oznaczania klientów zapisanych do newslettera w SalesManago - klienci, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie newslettera zostaną oznaczeni tagiem "sklep_zgoda_newsletter" podczas integracji z systemem Sales Manago.

 

Możliwość ograniczenia punktów płatności na podstawie wybranej waluty klienta w PayPal- usprawniliśmy sposób wyświetlania sposób płatności - banków, kart, dostępnych zgodnie z walutą przypisaną do klienta.

 

Bugfix:

  • poprawiliśmy błąd wyświetlania kosztu dostawy w przypadku kosztu z dopłatą procentową. W sytuacji, gdy koszt dostawy obliczany był na podstawie procentowej wartości zamówienia, cena dostawy w panelu administratora oraz na karcie produktu mogła wskazywać 0 zł,
  • poprawiliśmy wyświetlanie odnośników do sklepu w mailach systemowych przy aktywnym certyfikacie SSL,
  • poprawiliśmy sposób obliczania stanów magazynowych po dokonaniu częściowego zwrotu zamówienia,
  • usprawniliśmy wyświetlanie wartości zamówienia przy zastosowaniu kodu rabatowego,
  • poprawiliśmy mechanizm filtrowania produktów na listingu przy włączonej wyszukiwarce Smart Search,
  • usprawniliśmy możliwość dodawania załączników w podglądzie złożonego zamówienia w B2B,
  • usprawniliśmy mechanizm przeliczania kosztów dostawy podczas dodawania kuponu w edycji zamówienia,
  • dodaliśmy mechanizm zabezpieczający przed dublowaniem zamówień pobieranych z Allegro,
  • usprawniliśmy mechanizm testów A/B dla szablonów w multistore,

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska