Poznaj trendy na 2025 rok w e-commerce Zapisz się na webinar

Blog

09.07.2020
Aktualizacje

Aktualizacje w AtomStore - czerwiec 2020

Aktualizacje w AtomStore - czerwiec 2020

Przedwakacyjna aktualizacja to m.in. dostosowanie sklepów do nowych wymagań cookies czy lepsze zabezpieczenie formularzy przed botami. Zobacz z jakich nowych funkcji możesz korzystać w panelu zarządzania w AtomStore.

 

B2C

Łączenie zdjęć w zestawach - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Marketing → Zestawy → Łączenie produktów w zestaw, zmodyfikowaliśmy ustawienie "Łącz zdjęcia produktów" zgodnie z poniższymi zasadami:

  • Nie - w zestawie nie wyświetlą się żadne zdjęcia, galeria będzie musiała zostać uzupełniona po utworzeniu zestawu;
  • Tak - jedno komponowane zdjęcie zestawu - w zestawie zostanie utworzone jedno połączone zdjęcie składające się z zdjęć głównych produktów składowych;
  • Tak - lista zdjęć produktów składowych - w galerii zestawu znajdą się wszystkie zdjęcia skopiowane z produktów składowych zestawu.

 

Możliwość wyszukiwania zestawów na podstawie produktów składowych - w zakładce Katalog → Produkty, dodaliśmy nowy filtr "Zestaw z produktem", który pozwala na wyszukiwanie zestawów, które składają się z wyszukiwanego produktu. Dodatkowo na liście produktów dodano nową kolumnę pod nazwą "W zestawach", w której wyświetlane są zestawy należące do danego produktu. Lista ta wyświetlana jest również w edycji produktu w zakładce "Zestawy z produktem". Nowy filtr i kolumnę można dodać za pomocą koła zębatego w belce filtrowania oraz nad tabelą.

 

Możliwość określenia limitu wyświetlonych banerów w sklepie - jeżeli korzystasz z dużej ilości banerów sklepie, możesz ograniczyć liczbę ich wyświetlanie użytkownikowi. W zakładce CMS → Banery → Zarządzaj sekcjami, dodaliśmy nowe ustawienie pozwalające określić maksymalną ilość banerów wyświetlanych w danej sekcji.

 

 

Oznaczenie uzupełnienia opisów producentów w sklepach multistore - w edycji dowolnego producenta w zakładce Katalog → Producenci dodaliśmy oznaczenie informujące o tym, czy dany opis został uzupełniony w poszczególnych sklepach multistore. Jeżeli został uzupełniony, pojawi się zielona ikonka potwierdzenia obok danego sklepu.

 

 

Możliwość definiowania promocji w poszczególnych sklepach multistore - wprowadzaliśmy zmiany w metodzie SetPrices poprzez dodanie parametru, który umożliwia definiowanie promocji w poszczególnych sklepach multistore. Ewentualną zmianę przypisania sklepów do promocji można dokonać w dwóch krokach:

  • usunięcie promocji dla sklepu X;
  • dodanie promocji dla sklepu Y.

Przykładowe użycie metody można odnaleźć w dokumentacji Atom API: https://www.atomstore.pl/dokumentacja/545-metody---katalog,-marketing.html#content560

 

Możliwość określenia domyślnej formy dostawy na produkty wirtualne - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Sprzedaż i ceny → Produkty wirtualne, dodaliśmy ustawienie “Domyślna forma dostawy dla zamówień na produkty wirtualne”, które pozwala wskazać domyślną formę dostawy jaką będą miały zamówienia, w których znajdują się produkty wirtualne. Wybrana forma dostawy zostanie wyświetlona na liście złożonych zamówień.

 

Dodaliśmy zabezpieczenie przed utworzeniem dynamicznej listy bez etykiety - w edycji dowolnej dynamicznej listy dodaliśmy zabezpieczenie, które nie pozwoli na utworzenie listy bez podania unikalnej nazwy etykiety. Zabezpieczenie jest niezbędne do prawidłowego tworzenia promocji automatycznych w sklepie.

 

Wyświetlanie faktur przypisanych do zamówienia - w zakładce Sprzedaż → Zamówienia, w kolumnie "Faktura" numery faktur będą wyświetlanie jedna pod drugą, a nie tak jak do tej pory jedna obok drugiej.

 

B2B

Możliwość wczytania bieżących wartości zamówienia podczas wystawiania korekty faktury - podczas wystawiania faktury korygującej dodaliśmy możliwość automatycznego wczytania aktualnych cen produktów oraz kosztów dostawy i płatności pochodzących z zamówienia.

 

Możliwość składania zamówień przy braku pokrycia w stanie magazynowym - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → B2B → API dla kontrahentów, dodaliśmy ustawienie “Zapis zamówienia powyżej dostępności”, które pozwala określić, czy zamówienia na produkty bez pokrycia w magazynie ma:

  • redukować je do stanów dostępnych,
  • zapisać z pominięciem tych towarów zablokować całe zamówienie.

 

Zmiany w panelu zarządzania

Dostosowany mechanizm cookies do obowiązującego prawa - wprowadziliśmy modyfikacje pozwalające na określenie przez użytkownika jaki rodzaj ciasteczek ma zostać uruchomiony w sklepie. Uwaga, zmiana wymaga modyfikacji w szablonie klienta.

 

 

Dodaliśmy automatyczne zabezpieczenia formularzy - dla formularzy:

  • zapisu do newslettera,
  • rejestracji,
  • poleć produkt

dodaliśmy możliwość wdrożenia systemowego zabezpieczenia przed złośliwymi botami. Uwaga, zmiana ta wymaga wprowadzenia modyfikacji w szablonie klienta.

 

Zablokowana możliwość tworzenia przekierowań na strony administracyjne - w zakładce Ustawienia → SEO → Przekierowania zablokowaliśmy możliwość tworzenia przekierowań stron zaczynających się od adresu /admin.

 

Poprawiony mechanizm wyświetlania landing page w obcym języku - w sytuacji, w której w edycji stron Landing Page dodany zostanie opis w języku obcym, zmiana języka wyświetlania strony spowoduje automatyczne wyświetlenie opisu strony Landing Page w wybranym języku.

 

Dodaliśmy możliwość eksportu opisów produktów bez istniejących znaczników HTML - podczas eksportu produktów wykonywanych w zakładce Katalog → Produkty, dodaliśmy możliwość określenia, czy opis produktu ma eksportować się z istniejącymi w nim znacznikami HTML, czy też z pominięciem tych znaczników.

 

Dodaliśmy mechanizm wyświetlający każdy produkt w nowym wierszu podczas eksportu - w eksportach porównywarek, plików produktowych oraz oferty XML dodaliśmy obsługę znaku nowej linii po każdym produkcie, który umożliwi poprawne wyświetlanie pliku XML w przeglądarkach, które domyślnie nie formatują wyglądu tego typu rozszerzeń.

 

Zmiany w integracjach

Poprawiony mechanizm generowania protokołu przekazania paczek dla DPD Polska - poprawiliśmy błąd dotyczący powielania zamówień w protokole przekazania paczek dla zamówień, w których występował więcej niż jeden list przewozowy. Po modyfikacji zamówienia takie nie będą przypisywane do kilku protokołów, a wyłącznie do jednego ostatnio wygenerowanego protokołu przekazania paczek.

 

Obsługa ponawiania zamówień z Allegro - zamówienia pochodzące z serwisu Allegro, które zostaną ponowione w AtomStore, będą oznaczone tak samo jak zamówienia pochodzące z Allegro, dzięki temu będzie można wykorzystać w nich znacznik IF_NOT_ALLEGRO oraz IF_ALLEGRO.

 

Podglądu produktu w porównywarce lub pliku produktowym - w edycji dowolnego produktu w zakładce "Wykluczenia" dodaliśmy możliwość wyświetlenia danego produktu w porównywarce cenowej lub pliku produktowym Google, Facebook.

 

 

Możliwość wskazania miejsca wyświetlania pop-up z eKomi - w zakładce Ustawienia → Konfiguracja sklepu → Wygląd sklepu → Kody marketingowe JS → eKomi, dodaliśmy możliwość wskazania strony, na której wyświetlony zostanie pop-up z podziękowaniem za złożone zamówienie.

 

Zmodyfikowany kod integracji z User.com - jeżeli użytkownik zarejestrowany w sklepie nie posiada firmy, pole company w integracji z user.com zostanie pominięte.

 

Bugfix:

  • poprawiliśmy mechanizm obliczania kosztów dostawy z uwzględnieniem stawek miejscowych (Ustawienia → Kraje), ich wartość zostanie uwzględniona w obliczaniu wartości formy dostawy w widoku kosztów dostawy na karcie produktu;
  • poprawiliśmy mechanizm replikacji kategorii w sklepie w sklepie multistore, polegający na błędnym wyświetlaniu kategorii w sytuacji, w której podkategoria stawała się kategorią główną;
  • poprawiliśmy wyświetlanie linków kanonicznych po zmianie szablonu;
  • zmodyfikowaliśmy mechanizm wyszukiwania produktów w Katalogu na podstawie ceny.

Autor: Diana Drobniak

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska