Blog

16.01.2017
Funkcje

Marketing automation - nowy moduł w AtomStore

Marketing Automation to nowy moduł, który umożliwia automatyzację komunikacji i budowanie zdarzeń warunkowych.

 

Moduł Marketing Automation pozwala na zarządzanie następującymi zdarzeniami i funkcjami sklepu internetowego:

  • wysyłką powiadomień i przypomnień,
  • wiadomościami powitalnymi dla subskrybentów i użytkowników,

  • wysyłką automatycznych newsletterów,

  • działaniem programu lojalnościowego,

  • nagrodami za polecenia, subskrybcję czy opinie,

  • widgetami oraz ankietami.

Moduł Marketing Automation rozszerza działanie standardowych funkcji AtomStore, wprowadza wygodne zarządzanie ustawieniami (wszystkie ustawienia w jednym miejscu) oraz dostarcza istotnych statystyk na temat skuteczności strategii marketing automation.

 

Zarządzanie powiadomieniami i przypomnieniami

Ekran zarządzania przypomnieniami i powiadomieniami pozwala w łatwy sposób zdefiniować maile automatyczne wysyłane do użytkowników w tym:

  • przypomnienia o porzuconym koszyku,

  • powiadomienia o dostępności,

  • wiadomości oraz przypomnienia o produktach powiązanych,

  • przypomnieniach o produktach powiązanych,

  • powiadomień dla klientów -  nowo zarejestrowanych, zarejestrowanych którzy nie dokonali zakupu, po x dniach od ostatniej wizyty bądź zakupu.

Administrator uzyskuje także statystyki na temat ilości i skuteczności wysłanych przypomnień.

 

Zarządzanie powiadomieniami przy statusach zamówień

Ekran ten pozwala zdefiniować powiadomienia i przypomnienia dla statusów. W momencie gdy operator zmieni status zamówienia na zadany, system może wysłać do klienta powiadomienie.

 

Dodatkowo istnieje możliwość wysyłki przypomnień po X dniach od zmiany statusu (np. 7 dni po wysyłce prośba o opinie na temat towaru). Przypomnienia mogę mieć także formę cykliczną (np. prośba o opłacenie zamówienia - co 5 dni).

 

Informacje dla subskrybentów

AtomStore pozwala na zdefiniowanie do 5 powiadomień dla subskrybentów newslettera. Wiadomości te mogą być zdefiniowane w ściśle określonych odstępach czasu (np. codziennie, co 2 dni czy według harmonogramu: 1, 3, 7, 14 i 30 dnia)

 

Newslettery automatyczne

Funkcja ta pozwala na zaplanowanie newsletterów wysyłanych w sposób automatyczny do klientów (zawartość newslettera jest uzupełniana nowościami, promocjami czy bestsellerami - sekcje te mogą być personalizowane na bazie historii zakupowej klienta).

 

Właściciel sklepu może zdefiniować wiele newsletterów różnych typów (np. co poniedziałek nowości i promocje, co piątek ręczny newsletter z wybranymi produktami).

 

Na ekranie administrator uzyskuje dostęp do szybkich statystyk na temat wysyłki i skuteczności newsletterów automatycznych oraz podstawowe dane na temat subskrybentów (łączna ilość w bazie, zmiana w ostatnich 30 dniach).

 

Program lojalnościowy

AtomStore posiada wbudowany moduł programu lojalnościowego o zaawansowanych funkcjach. W module marketing automation na ekranie zarządzania programem lojalnościowym możliwe jest:

  • przeanalizowanie statystyk przyznawanych i realizowanych przez klientów punktów,
  • konfiguracja i przegląd ustawień programu lojalnościowego,

  • przegląd nagród w programie lojalnościowym,

  • konfiguracja wszystkich czynności które nagradzają użytkowników sklepu. Moduł marketing automation

 

 

Nagrody

Ekran nagrody w module marketing automation prezentuje listę aktualnie włączonych nagród, które system może wysyłać do klienta w przypadku wykonania przez niego określonej czynności, np.:

  • nagrody za polecenie produktu,
  • za subskrybcje newslettera,
  • dodanie opinii o produktach,
  • rejestrację w sklepie,
  • dokonanie zakupu,
  • wypełnienie ankiety.

Administrator może łatwo dokonać przeglądu nagród jakie zostały skonfigurowane oraz dokonać modyfikacji ustawień.

 

Widgety

Moduł pozwala na definiowanie parametrów wyświetlania widgetów takich jak top layer do zapisu newslettera, opinie Opineo czy Ceneo. Oprócz tego możliwe jest definiowanie własnych widgetów typu toplayer zawierających ankiety lub dowolny kod HTML.

 

Definiując własny widget administrator może ustawić parametry:

  • daty emisji oraz lokalizacje (strona główna, koszyk, wskazny url, etc.),
  • ilość wyświetleń dla jednego użytkownika,

  • maksymalna częstotliwość wyświetlania,

  • czas po jakim ma być wyświetlany,

  • źródło wizyty,

  • rodzaj urządzenia,

oraz zdefiniować treść komunikatu wyświetlanego klientowi (np. dodać opis, zdjęcie oraz dynamiczną listę produktów).


Autor: Łukasz Plutecki

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska