Wygodniejsza praca handlowców dzięki możliwością AtomStore.B2B

26.04.2017
Funkcjonalności

AtomStore.B2B to rozszerzona wersja systemu AtomStore przygotowana z myślą o hurtowniach internetowych, dystrybutorach oraz producentach, pragnących uruchomić system sprzedażowy w internecie.

W stosunku do wersji B2C wyróżnia się między innymi funkcjami:

  • modułem Handlowcy - kontami handlowców z możliwością przypisania im kontrahentów,
  • wieloma kontami pracowników należących do jednego kontrahenta (subkonta),
  • modułem Kredyt kupiecki,
  • dodatkowymi ustawieniami cen - sklep tylko dla zalogowanych, ceny i dostępność widoczne tylko po zalogowaniu, minimum logistyczne, zakup w opakowaniach zbiorczych z rabatem, zniżki ilościowe, dokładność sprzedaży produktów (np. 0.8kg, 1.6kg, itd.),
  • weryfikacją kont przez administratora, zablokowaniem możliwości rejestracji,
  • modułem Dropshipping umożliwiającym sprzedaż do sklepów internetowych w modelu dropshippingowym (bezpośrednia wysyłka do odbiorcy),
  • modułem RMA - do zarządzania reklamacjami i zwrotami.

W tym artykule chcielibyśmy przedstawić informacje o tym jakie możliwości AtomStore udostępnia handlowcom pracującym w firmie, która wdroży system w wersji B2B.

 

W przypadku wdrożeń typu B2B platforma AtomStore pełni najczęściej rolę ’portalu B2B’, tj. systemu zintegrowanego z istniejącym systemem IT (ERP, WMS, FK, etc.) firmy, który umożliwia pracownikom i partnerom wygodny dostęp przez www do najważniejszych informacji na temat oferty oraz automatyzację wybranych procesów w firmie.

 

Główne funkcje, które pełni platforma B2B to:

  • prezentowanie oferty partnerom i pracownikom (wygodne przeglądanie, wyszukiwanie, możliwość porównania, pobrania danych technicznych, etc.)
  • udostępnianie informacji na temat ceny katalogowej, indywidualnej ceny partnera, dostępności,
  • możliwość zamawiania czy rezerwacji towaru 24/7,
  • dostęp do informacji na temat postępów realizacji zamówienia,
  • dostęp do dokumentów handlowych (proformy, faktury, korekty),
  • informacja na temat przyznanego i dostępnego kredytu kupieckiego,
  • zarządzanie procesem przyjmowania i rozpatrywania reklamacji.

 

Mobilny handlowiec

Ponieważ wiele systemów ERP z którymi integrujemy AtomStore nie posiada swojej wersji WEB-owej, lub jest ona droga i mało wygodna, rozwijając AtomStore w wersji B2B postanowiliśmy stworzyć moduł dla handlowców. Korzystają oni z platformy w podobny sposób do klientów, jednak mają dostęp do większej ilości funkcji.

 

Handlowcy mogą między innymi:

  • wyszukiwać i przeglądać rekordy w bazie klientów,
  • korzystać z książki adresowej klienta - edycji i dodawania adresów,
  • przeglądać listę zamówień, faktur, informacje o płatnościach,
  • uzyskiwać dostęp do aktualnych koszyków klientów, aktywować je i składać zamówienia za klientów - w tym edytować ceny (dawać rabaty w stosunku do cennika klienta),
  • akceptować zamówienia wstępne (w przypadku jeśli firma wdraża zamówienia wstępne z dodatkową akceptacją handlowców),
  • przeglądać listę reklamacji, dodawać reklamację w imieniu klientów,
  • generować indywidualne oferty dla klientów.

 

AtomStore.B2B posiada rozbudowaną konfigurację, która pozwala na parametryzację dostępu do poszczególnych typów danych - handlowcy mogą mieć np. dostęp do wszystkich klientów, jednak przeglądać tylko faktury klientów, którzy są do nich przypisani.

 

Szablon AtomStore jest responsywny, tak więc wszystkie opisane funkcje są dostępne na telefonach czy tabletach. Handlowcy mogą przeglądać bazę danych, tworzyć oferty i dodawać zamówienia będąc w terenie.

 

Moduł ofertowania

Ze względu na dość dużą złożoność moduł ofertowania wymaga szczegółowego opisu. Pozwala on  handlowcom na szybkie tworzenie indywidualnych ofert i wygodne zarządzanie leadami.

 

Oferty mogą być tworzone 'od zera' za pomocą wyszukiwarki lub na podstawie koszyka handlowca, koszyka klienta czy zaimportowanego pliku z kodami produktów (XLS lub CSV). Po załadowaniu koszyka handlowiec może ustalić bardziej atrakcyjne warunki niż te które wynikają z cennika klienta (cenę sprzedaży, formę dostawy, rodzaj płatności).

 

 

Oferta następnie może zostać zapisana na liście (do wykorzystania w przyszłości), wysłana na konto e-mail klienta lub można wygenerować pdf. W przyszłości handlowiec może wrócić do oferty, przygotować jej nową wersję lub wykorzystać dla innego klienta (tworząc jej kopię).

Domyślny wygląd oferty przedstawiono poniżej, szablon może być jednak dostosowany do potrzeb klienta i identyfikacji wizualnej firmy:

 

Klient po otrzymaniu wiadomości z ofertą może zapoznać się z nią w mailu lub PDF i jeśli jest dla niego zadowalająca zatwierdzić finalizując zamówienie w systemie B2B (podczas finalizacji nie ma możliwości zmiany pozycji w zamówieniu czy warunków dostawy i płatności). Handlowcy mogą także w szybki sposób dokonywać transakcji w systemie B2B na bazie wcześniej przygotowanych ofert.



Więcej na temat AtomStore.B2B można znaleźć na stronie: http://www.atomstore.pl/funkcjonalnosc/wersja-b2b.html

AtomStore to platforma e-commerce klasy premium. Tworzymy dedykowane sklepy internetowe oraz systemy B2B. Oferujemy kompleksowe wdrożenia od A do Z, sklepy mobilne w technologii responsive web design, integracje z programami Comarch Optima, XL, WF-Mag, Subiekt. Wspólnie rozwiązujemy problemy polskiego e-handlu!

Skontaktuj się z nami

  • 12 4420443
  • kontakt@atomstore.pl