Blog

22.03.2016
Funkcje

Co słychać w AtomStore - cz. 3/3

To już ostatnia część serii nt. najważniejszych zmian i funkcji które pojawiły się w zeszłym roku w naszym systemie. W poprzednich wpisach przedstawiłem między innymi: funkcje magazynowe, wersję B2B wraz z handlowcami oraz ofertowaniem, a także modułem reklamacji, funkcje marketing automation, dynamiczne listy produktowe, landing pages oraz nowe mechanizmy promocji dostępnych w systemie AtomStore.

 

W ostatniej części zaprezentuje moduły które często nie są zbyt eksponowane ale jednocześnie mogą znacząco ułatwić pracę sprzedawcom.  

Moduł synchronizacji

Moduł synchronizacji umożliwia budowę systemu “sklepów połączonych”, które komunikują się z sobą za pomocą modułu API. W takiej konfiguracji jeden ze sklepów pełni rolę systemu nadrzędnego odpowiadającego za zarządzanie katalogiem, stanami i cenami. Pozostałe sklepy pobierają z głównego panelu informacje.

 

Więcej szczegółów na temat modułu synchronizacji (w zakresie katalogu produktów) znajduje się we wpisie https://www.atomstore.pl/blog/show/60.

 

W ostatnich miesiącach rozwinęliśmy działanie modułu synchronizacji o wymianę informacji na temat zamówień. Centralny panel może zarządzać zamówieniami z wszystkich powiązanych sklepów. Taka architektura bywa wykorzystywana na 2 sposoby:

  • centralny panel pełni rolę systemu ERP (komunikuje się z dostawcami, zarządza cenami, stanami, komunikuje się z kurierami),

  • centralny panel jest zintegrowany z systemem ERP i pośredniczy w komunikacji pomiędzy ERP a pozostałymi sklepami.

 

Jaki jest sens tworzenia jednego systemu pośredniczącego pomiędzy ERP a pozostałymi panelami AtomStore? Niektóre system ERP potrafią łączyć się z wieloma instancjami e-commerce, tak jest np. w przypadku naszych łączników z systemami Comarch XL czy Optima. Nie jest to jednak regułą i zdarzają się przypadki iż możliwa jest integracja tylko z jednym systemem e-commerce. Czasami wykorzystanie panelu AtomStore jako serwera pośredniczącego jest po prostu dużo szybsze i tańsze (ma to znaczenie gdy firma chce szybko uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży).

 

Jakie przewagi ma architektura składająca się z kilku paneli ponad rozwiązanie wykorzystujące moduł multistore umożliwiający tworzenie wiele sklepów w jednym panelu? Korzystając z multistore wszystkie sklepy współdzielą konfiguracje w zakresie np. programu lojalnościowego, kuponów rabatowych, promocji (nie da się stworzyć promocji na dany produkt tylko w 1 sklepie). Może to powodować problemy w egzekwowaniu strategii cenowej i marketingowej (gdy firma chce stworzyć sklep premium z wysokimi cenami i benefitami oraz sklep z niską ceną i bez dodatkowych korzyści lub gdy jeden sklep będzie kierowany do B2B a drugi do B2C).

W przypadku uruchomienia sklepów zintegrowanych za pomocą modułu synchronizacji, każdy ze sklepów posiada oddzielną konfiguracje w zakresie narzędzi marketingowych, programu lojalnościowego, promocji itp.

 

Program lojalnościowy

System AtomStore posiada rozbudowany moduł programu lojalnościowego. Więcej na temat możliwości wykorzystania tego modułu znaleźć można na naszym blogu: Wykorzystanie modułu Program lojalnościowy w systemie AtomStore.

 

W ostatnim roku dodaliśmy do modułu między innymi automatyczne wyliczanie cen punktowych dla wszystkich produktów,kasowanie punktów niewykorzystanych przez określony czas,

 

Moduł multistore

W poprzednim roku intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem modułu Multistore.

 

Konfiguracja modułu Multistore umożliwia:

  • utworzenie nowego sklepu,

  • zdefiniowanie nazwy domeny, kraju, języka i cennika dla nowego sklepu (w tym cenników automatycznych np. -5%),

  • utworzenie nowego drzewa kategorii,

  • synchronizację drzewa kategorii pomiędzy sklepami,

  • wybór szablonu dla dodatkowego sklepu.

 

Dzięki niewielkim zmianom w szablonie dodatkowego sklepu możliwe jest także ustawienie indywidualnych opisów dla dodatkowych sklepów, co jest niezwykle istotne ze względu na SEO sklepu.

 

Integracja z serwisem Allegro

AtomStore posiada bardzo rozbudowany moduł integracji z serwisem Allegro umożliwiający między innymi wystawianie grupowe przedmiotów według warunków określonych w szablonach ofert, automatyczne ponawianie aukcji oraz zarządzanie zamówieniami z Allegro w panelu sklepu (pobieranie informacji o sprzedaży w Allegro, tworzenie rezerwacji, uzupełnianie zamówień o dane z formulazy PayU).

 

W związku z istotnymi zmianami w serwisie Allegro w ostatnich miesiącach wprowadziliśmy do AtomStore wiele usprawnień w module integracji - między innymi:

  • aukcje do wyczerpania zapasów,

  • aktualizowanie ilości produktów na aukcji,

  • aktualizowanie ceny oraz czasu wysyłki,

  • obsługę wielu kont,

  • liczne usprawnienia w wystawianiu aukcji, mapowaniu parametrów przedmiotów oraz edycji szablonów.

 

Moduł antyspamowy

Coraz większym problemem dla właścicieli sklepów stały się roboty sieciowe skanujące sklepy (w celu monitorowania cen, oferty, pobierania zdjęć i opisów itp.). Ilość robotów w zeszłym roku zaczęła rosnąć z każdym miesiącem (niewątpliwie pomogła im moda na start-upy). Wiele z tych systemów było niedopracowanych, potrafiło zapętlać się na listingach i generować olbrzymi ruch (często większy niż sami użytkownicy).

 

W ostatnim roku wprowadziliśmy wiele usprawnień i dodatków do modułu ochrony antyspamowej. Dzięki temu udało się w znaczny sposób ograniczyć ruch z niepożądanych systemów. Wprowadziliśmy między innymi scentralizowaną bazę zagrożeń, która umożliwia wymianę informacji pomiędzy systemami na temat nowych skanów czy ataków. Dzięki temu znacząco ograniczyliśmy możliwość skanowania sklepów i zmniejszyliśmy obciążenie na serwerach.

 

Usprawnienia core systemu

Powyżej przedstawiłem tylko wybrane moduły, które z mojej perspektywy są najciekawsze i pojawiły się lub zostały znacząco zmodyfikowane w ostatnich miesiącach. Oprócz tego każdego miesiąca w AtomStore pojawia się od kilkunastu do kilkudziesięciu usprawnień w systemie.

Codziennie poprawiamy drobne błędy, dodajemy funkcje usprawniające pracę operatorów - np. personalizację wydruków, sortowania i filtrowania w rzadziej używanych widokach, dodatkowe funkcje w integracjach z kurierami itp. Szczegółową listę zmian można znaleźć na naszym blogu w dziale Funkcjonalności.

 


Autor: Łukasz Plutecki

AtomStore to platforma e-commerce dla dużych i średnich sklepów internetowych, która pozwala elastycznie zarządzać ofertą i szybko skalować sprzedaż. System działa w modelu SaaS Enterprise i jest dedykowany każdemu modelowi biznesowemu - B2C, B2B oraz omnichannel. Nasze rozwiązanie oferuje wszystko, czego potrzebujesz w sklepie online w jednym miejscu.

Znajdź nas na:

  • Blog
  • Facebook
  • Youtube
  • Linked in
  • logo iab polska